Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International, το 44% των Ευρωπαίων χρηστών του Διαδικτύου αισθάνεται ευάλωτο κατά τη διάρκεια ηλεκτρονικών αγορών ή online συναλλαγών.
Παράλληλα, σε ποσοστό 38%, οι χρήστες δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν συχνότερα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών, αν αισθάνονταν προστατευμένοι από τις ψηφιακές απάτες. Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις συμπεριφορές, φαίνεται ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνη απέναντι στα μέτρα ασφάλειας που λαμβάνουν οι πάροχοι ηλεκτρονικών πληρωμών.
Η έρευνα δείχνει ότι το 62% των Ευρωπαίων φοβάται τις οικονομικές απάτες στο Διαδίκτυο, ενώ αναδεικνύει πολλές περιπτώσεις όπου οι χρήστες δεν αισθάνονται άνετα. Για παράδειγμα, το 34% των Ευρωπαίων που πραγματοποιούν online πληρωμές αισθάνεται ότι ακόμη και οι επίσημες mobile εφαρμογές των χρηματοοικονομικών εταιρειών χρειάζονται περισσότερα μέτρα προστασίας, για να προσφέρουν πραγματική ασφάλεια. Επιπλέον, το 44% ανέφερε ότι διέκοψε μία διαδικασία ηλεκτρονικής πληρωμής στη μέση, καθώς αμφέβαλε για την ασφάλεια της συναλλαγής.
Το επίπεδο προστασίας απέναντι στις ψηφιακές απάτες αποτελεί ένα σημαντικό κριτήριο για τους χρήστες, όταν επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή μία χρηματοοικονομική υπηρεσία. Σε ποσοστό 61%, οι Ευρωπαίοι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν εταιρείες που προσφέρουν πρόσθετα μέτρα ασφάλειας για την προστασία των οικονομικών τους δεδομένων. Επιπλέον, το 71% αναμένει από τις τράπεζες, τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών και τα ηλεκτρονικά καταστήματα να προστατεύουν τους υπολογιστές και τις φορητές συσκευές των καταναλωτών από οικονομικές απάτες.
Την ίδια στιγμή, πολλοί χρήστες γνωρίζουν ότι πρέπει να εφαρμόσουν και τα δικά τους μέτρα ασφάλειας, πέρα από τα μέτρα που προσφέρουν οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών. Ενώ το 22% των χρηστών αποδίδει πλήρως την ευθύνη για την ασφάλεια των οικονομικών συναλλαγών στις τράπεζες και το 14% πιστεύει ότι οι ίδιοι οι χρήστες είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την προστασία τους, η πλειοψηφία (59%) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η προστασία των οικονομικών δεδομένων πρέπει να είναι ευθύνη και των δυο. Αυτό αποδεικνύει ότι οι χρήστες είναι πρόθυμοι να δεχτούν νέα εργαλεία από τους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν την ηλεκτρονική απάτη, καθώς αντιλαμβάνονται και το δικό τους μερίδιο ευθύνης.
«Πολλοί χρήστες εξακολουθούν να αισθάνονται πιο ασφαλείς πληρώνοντας με μετρητά ή χρησιμοποιώντας την τραπεζική τους κάρτα σε φυσικά καταστήματα, αντί να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές από τον υπολογιστή ή τη φορητή τους συσκευή. Αυτή η απροθυμία εμποδίζει την ανάπτυξη του κλάδου των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Για να ενθαρρύνουν την ενεργή χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών, οι τράπεζες, τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών καλούνται να διαβεβαιώσουν τους χρήστες ότι είναι ασφαλείς απέναντι στους ψηφιακούς εγκληματίες. Μία λύση για τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών είναι να προσφέρουν πρόσθετα επίπεδα προστασίας απέναντι σε απόπειρες οικονομικής απάτης, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για την ασφάλεια των online ή mobile τραπεζικών συναλλαγών και πληρωμών. Η παρουσία αυτής της πρόσθετης προστασίας, η οποία εστιάζει στις συναλλαγές, καθησυχάζει άμεσα τους χρήστες, δίνοντας τους τη σιγουριά ότι τα χρήματά τους θα είναι ασφαλή», δήλωσε ο Ross Hogan, Global Head, Fraud Prevention Division της Kaspersky Lab.
Για να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στα online συστήματα και στις mobile πλατφόρμες πληρωμών, οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα Kaspersky Fraud Prevention. Τα στοιχεία που συνθέτουν αυτήν την πολυεπίπεδη λύση εγκαθίστανται τόσο στις πληροφοριακές υποδομές επιχειρήσεων, όσο και στις συσκευές πελατών, συμπεριλαμβανομένων υπολογιστών, tablets και των smartphones. Επιπλέον, η λύση ενσωματώνει εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ασφαλών mobile εφαρμογών, με βάση προηγμένες τεχνολογίες της Kaspersky Lab και μοναδικές υπηρεσίες πληροφόρησης σχετικά με τις πιο πρόσφατες ψηφιακές απειλές και τους ενδεδειγμένους τρόπους αντιμετώπισής τους.