Νέα έρευνα της IDC για λογαριασμό της Oracle στις χώρες της Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης
Οκτώ χώρες – Εφτά βήματα για ένα πιο ασφαλές μέλλον
Η περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αντιμετωπίζει προκλήσεις που ενδέχεται να κρύβουν μια απειλή για την ανταγωνιστικότητα της περιοχής. Η επιτάχυνση του μετασχηματισμού και η γρήγορη υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων, ειδικά αυτών που βασίζονται στα υπολογιστικά συστήματα cloud, από τις εταιρείες στην ΚΑΕ, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την επιβίωσή και την περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνα της IDC που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Oracle. Στην έρευνα συμμετείχαν ερωτώμενοι από οκτώ χώρες: Πολωνία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Ελλάδα, Κροατία και Σερβία, εκπροσωπώντας τον δημόσιο τομέα και εμπορικούς κλάδους.
Επιχειρηματικές προτεραιότητες στην ΚΑΕ
Στην εποχή μετά την πανδημία, οι οργανισμοί πρέπει να προσδιορίσουν εκ νέου τις προτεραιότητές τους. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα είναι οι επενδύσεις στο IT. Υποκείμενες σε αυξανόμενους ελέγχους, στις μέρες μας, πρέπει να παρέχουν πολύτιμη υποστήριξη για τους στρατηγικούς και επιχειρηματικούς στόχους του οργανισμού. Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων από την περιοχή της ΚΑΕ που συμμετείχαν στην έρευνα της IDC εντόπισαν τις πιο σημαντικές, κατά τη γνώμη τους, επιχειρηματικές προτεραιότητες. Αυτές είναι οι εξής:
- Βελτίωση της απόδοσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (72%)
- Μείωση κόστους (71%)
- Καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών (71%)
- Προστασία της επιχείρησης (ασφάλεια στον κυβερνοχώρο – 69%)
- Ενίσχυση των εργαζόμενων (62%)
Κατά χώρα, οι βασικές επιχειρηματικές προτεραιότητες σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα στην περιοχή της ΚΑΕ είναι οι εξής:
Βασικές επιχειρηματικές προτεραιότητες στην ΚΑΕ κατά χώρα
Πολωνία | Ρουμανία | Δημοκρατία της Τσεχίας | Σλοβακία |
1. Προστασία των υφιστάμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ασφάλεια στον κυβερνοχώρο)
2. Μείωση του κόστους |
1. Μείωση κόστους
2. Βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης (EBITDA, έσοδα) |
1. Προστασία των υφιστάμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ασφάλεια στον κυβερνοχώρο)
2. Μείωση του κόστους |
1. Καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών
2. Ενίσχυση των εργαζόμενων |
Ουγγαρία | Ελλάδα | Σερβία | Κροατία |
1. Βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης (ασφάλεια στον κυβερνοχώρο)
2. Καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών |
1. Καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών
2. Προστασία των υφιστάμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ασφάλεια στον κυβερνοχώρο) |
1. Βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης (EBITDA, έσοδα)
2. Ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (νέοι πελάτες και αγορές) |
1. Βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης (EBITDA, έσοδα)
2. Μείωση κόστους |
Πηγή: IDC 2020
Ο Razvan Savu, Senior Consultant για την IDC στην ΚΑΕ, δήλωσε: «Οι πρώτες τρεις επιχειρηματικές προτεραιότητες έχουν περίπου ίδια σημασία για τους ερωτώμενους. Αυτό δείχνει πόσο κρίσιμη για τους οργανισμούς στην περιοχή της ΚΑΕ είναι η διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η επιλογή που έχουν οι οργανισμοί συχνά ποικίλει μεταξύ των βραχυπρόθεσμων στόχων, προστασία της επιχείρησης, σε σχέση με τις επενδύσεις που υποστηρίζουν τη μακροπρόθεσμη ευημερία του οργανισμού. Το ερώτημα είναι: πώς μπορεί να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο; Η τεχνολογία της πληροφορικής (IT), και ειδικότερα το cloud, η διαχείριση δεδομένων και οι λύσεις ανάλυσης δεδομένων, θα έχουν ολοένα σημαντικότερο ρόλο στο να βοηθήσουν τους οργανισμούς να ισορροπήσουν αυτές τις αμοιβαία αποκλειόμενες επιλογές και να πετύχουν τους στόχους τους.»
Γρήγορος τρόπος μετάβασης στο cloud
Η πρόσφατη επιτάχυνση της υιοθέτησης λύσεων υπολογιστικών συστημάτων cloud που βλέπουμε από εταιρείες και οργανισμούς στην περιοχή της ΚΑΕ, δεν είναι σύμπτωση. Σχετίζεται με την πανδημία της Covid-19. Για πολλούς οργανισμούς, οι υπηρεσίες cloud αποδείχτηκαν ως η καλύτερη λύση κατά την ανοιξιάτικη επιβολή μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας, αλλά και μετά από αυτήν.
Ο Αντώνης Μονοκρουσος, Country Leader, Oracle Ελλάδας & Cluster Leader για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα & Βουλγαρία δήλωσε: «Τα ιδανικά παραδείγματα ψηφιακών έργων που υλοποιήθηκαν πρόσφατα από πελάτες στην περιοχή της ΚΑΕ παρατίθενται στο τέλος αυτής της ανακοίνωσης. Αποτελούν, βεβαίως, μερικά μόνο παραδείγματα από εκατοντάδες υλοποιήσεις που ολοκληρώθηκαν μέσα στα τελευταία χρόνια σε χώρες της ΚΑΕ – όπως Πολωνία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ελλάδα, Κύπρο, Σερβία και Κροατία. Οι νέες τεχνολογίες που εμπλέκονται στην επίλυση σημερινών προβλημάτων άνοιξαν τον δρόμο για τη συνειδητοποίηση ενός πολύ πιο σημαντικού στόχου, ο οποίος ήταν η μόνιμη αλλαγή των επιχειρηματικών διαδικασιών εκεί.»
Αυτά τα παραδείγματα είναι πολύ χαρακτηριστικά μεταξύ πολυάριθμων εταιρειών στην περιοχή της ΚΑΕ. Μετά από μερικούς μήνες χρήσης λύσεων cloud, έχουν πειστεί για τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρει το cloud. Τώρα, λοιπόν, εξερευνούν πιο τολμηρά τον τομέα αυτόν . Αυτό είναι πολύ σημαντικό εφόσον οι λύσεις που βασίζονται στο cloud αποτελούν παράγοντα-κλειδί για τον γρήγορο και αποτελεσματικό ψηφιακό μετασχηματισμό.
Διαφορετικοί κλάδοι, διαφορετικές προτεραιότητες
Στη σημερινή πραγματικότητα, όπου πολλές επιχειρήσεις παλεύουν με τις επιπτώσεις της πανδημίας της Covid-19, οι διευθυντές επιχειρήσεων δέχονται αυξανόμενες πιέσεις να αποδείξουν ότι οι επενδύσεις που σχεδιάζουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό θα φέρουν πραγματική αξία για τον οργανισμό. Ερωτηθέντες για τις απαιτήσεις τους στο πεδίο του υφιστάμενου ή μελλοντικού ψηφιακού μετασχηματισμού, οι συμμετέχοντες στην έρευνα υπέδειξαν την πιο σημαντική πρωτοβουλία για τον τομέα τους:
Κυριότερες ψηφιακές πρωτοβουλίες μεταξύ ερωτώμενων στην ΚΑΕ
Τράπεζες | Κρατικοί φορείς | Λιανεμπόριο/Χονδρεμπόριο |
1. Πολυκαναλική πληρωμή λογαριασμών
2. Εξατομικευμένες ψηφιακές προσφορές 3. Προηγμένες μέθοδοι εταιρικών πληρωμών |
1. Περιβαλλοντική διαχείριση ποιότητας
2. Ψηφιακές παραχωρήσεις και άδειες χρήσης 3. Συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης |
1. Διαχείριση αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο
2. Πολυκαναλικός συντονισμός παραγγελιών 3. Επόμενη γενιά συστημάτων επεξεργασίας πληρωμών |
Παραγωγή | Τηλεπικοινωνίες/IT | Επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας |
1. Πρόβλεψη αναγκών συντήρησης
2. Εφαρμογή συστημάτων ευφυΐας στη διαχείριση αποθέματος 3. Χρονοπρογραμματισμός σε πραγματικό χρόνο |
1. Σύγχρονες τακτικές διατήρησης πελατών
2. Ψηφιακή διαχείριση προσωπικού 3. Συνδεδεμένοι πελάτες με σφαιρική προβολή |
1. Διαχείριση απόδοσης περιουσιακών στοιχείων
2. Επικοινωνία περί της κατάστασης του εξοπλισμού 3. Ενεργειακά προγράμματα με βάση τις συσκευές |
Πηγή: IDC 2020
Πολυκαναλικά δεδομένα και εργαλεία ανάλυσης
Στην έρευνα, σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των ερωτηθέντων στην ΚΑΕ επιλέγουν λύσεις διαχείρισης δεδομένων ως τον πιο κρίσιμο παράγοντα για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού. Αυτό οφείλεται στο ότι τα υψηλής ποιότητας δεδομένα, με επαγγελματικού επιπέδου διαχείριση και ανάλυση με χρήση εργαλείων που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τη μηχανική εκμάθηση (ML), μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες να παίρνουν πιο γρήγορες και πιο ακριβείς επιχειρηματικές αποφάσεις. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις είναι καλύτερα οργανωμένες και περισσότερο ευθυγραμμισμένες με τις απαιτήσεις της αγοράς. Ταυτόχρονα, πολλοί οργανισμοί την περιοχή της ΚΑΕ εξακολουθούν να δυσκολεύονται να αξιοποιήσουν την ισχύ των δεδομένων που συλλέγουν και δυσκολεύονται από τη μεγάλη ποσότητα δεδομένων που πρέπει να διαχειριστούν:
Κυριότερα εμπόδια της ανάλυσης δεδομένων κατά χώρα
Πολωνία | Ρουμανία | Δημοκρατία της Τσεχίας | Σλοβακία |
1. Ανεπαρκείς πόροι ή δεξιότητες για εντοπισμό δεδομένων, δημιουργία προφίλ και αντιστοίχιση | 1. Τα δεδομένα βρίσκονται σε διασκορπισμένα σε διαφορετικές επιχειρηματικές μονάδες/τμήματα | 1. Ανεπαρκείς πόροι ή δεξιότητες για εντοπισμό δεδομένων, δημιουργία προφίλ και αντιστοίχιση | 1. Τα δεδομένα είναι ανακριβή |
Ουγγαρία | Ελλάδα | Σερβία | Κροατία |
1. Ανεπαρκείς πόροι ή δεξιότητες για εντοπισμό δεδομένων, δημιουργία προφίλ και αντιστοίχιση | 1. Τα δεδομένα βρίσκονται σε διασκορπισμένα σε διαφορετικές επιχειρηματικές μονάδες/τμήματα | 1. Τα δεδομένα βρίσκονται σε διασκορπισμένα σε διαφορετικές επιχειρηματικές μονάδες/τμήματα | 1. Τα δεδομένα βρίσκονται σε διασκορπισμένα σε διαφορετικές επιχειρηματικές μονάδες/τμήματα |
Πηγή: IDC 2020
Εφτά βήματα για πιο ασφαλές μέλλον
Ανάμεσα στους στόχους και τις προτεραιότητες των οργανισμών στην περιοχή της ΚΑΕ και στον ρόλο που παίζει το IT στην υποστήριξη αυτών των στόχων, υπάρχει μια σημαντική παραφωνία. Υποδομές παλαιού τύπου, δεδομένα διασκορπισμένα σε απομονωμένα τμήματα, αναποτελεσματικές ή χειροκίνητες διαδικασίες, είναι οι λόγοι που μπορούν να εμποδίσουν την καινοτομία. Για να προετοιμαστούν για το μέλλον, οι οργανισμοί πρέπει να ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Η IDC συνιστά στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων της διοίκησης να μελετήσουν τα παρακάτω βήματα:
- Οραματισμός του ρόλου της εταιρείας στην οικονομία των πλατφορμών.
- Αναβάθμιση της μείωσης του τεχνικού χρέους πιο κοντά στην κορυφή της ατζέντας.
- Προσπάθεια επίτευξης ενός πυρήνα ευφυΐας.
- Απλοποίηση του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών ώστε να μην αυξηθεί η πολυπλοκότητα.
- Υλοποίηση υποδομών που καλύπτουν τις απαιτήσεις της δυναμικής της επιχείρησης.
- Έμφαση στη σημασία της εμπιστοσύνης.
- Ενσωμάτωση εργαλείων ανάλυσης στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα.
Αναλυτικές επεξηγήσεις για κάθε βήμα και τη σημασία του για τις εταιρείες από την περιοχή της ΚΑΕ μπορείτε να βρείτε στην έκθεση της IDC και της Oracle, που είναι διαθέσιμη ΕΔΩ.
Αναμφίβολα η τεχνολογία βοηθάει τους οργανισμούς να προσαρμόζονται γρήγορα στις απαιτήσεις της «νέας πραγματικότητας». Πολύ συχνά, το μέλλον τους στηρίζεται στην επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού. Επομένως, κάθε οργανισμός θα πρέπει να αντιμετωπίζει τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή ως επιχειρηματική προτεραιότητα. Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος αυτής της διαδικασίας εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούν τους πόρους IT και το ποιες νέες τεχνολογίες και εφαρμογές θα υλοποιήσουν. Το περιβάλλον υπολογιστικών συστημάτων cloud αναδεικνύεται σε σημαντικό εργαλείο από αυτήν την άποψη, αφού δίνει στους οργανισμούς την ευελιξία και την επεκτασιμότητα που χρειάζονται αυτήν τη στιγμή.
Επιλεγμένες περιπτώσεις πελατών από την ΚΑΕ που υλοποιούν καινοτόμα έργα με χρήση του Oracle Cloud
Πολωνία: Ο Δήμος του Katowice έχει ξεκινήσει μια online υπηρεσία που περιλαμβάνει φωτογραφίες της πόλης σε ένα τρισδιάστατο μοντέλο, έναν ακριβή ορθοφωτογραφικό χάρτη, φωτογραφίες αρχείου και δυνητικές εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών. Πρόκειται για την πρώτη λύση αυτού του τύπου στην Πολωνία και την Ευρώπη και υλοποιείται εξ ολοκλήρου στο Oracle Cloud. Η υπηρεσία επιτρέπει την παρουσίαση αλλαγών σε συγκεκριμένα έτη, μέτρηση αποστάσεων, ύψους και επιφάνειας.
Πολωνία: Το Υπουργείο αναπτυξιακών κεφαλαίων και Περιφερειακής πολιτικής είναι αρμόδιο για τη διαχείριση και ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού συστήματος αναπτυξιακών κεφαλαίων στην Πολωνία. Ο πελάτης αποφάσισε να πραγματοποιήσει μετεγκατάσταση της λύσης στο Oracle Cloud με βάση δεδομένων Autonomous Transaction Processing και χρήση εργαλείων ανάπτυξης που λειτουργούν εγγενώς στο cloud. Το υπουργείο είναι το πρώτο στην ΕΕ που χρησιμοποιεί πλατφόρμα δημόσιου cloud βασισμένη στις υπηρεσίες IaaS και PaaS της Oracle για τη διαχείριση κεφαλαίων της ΕΕ.
Πολωνία: Το Ιατρικό Κέντρο Stobrawskie (SCM) ξεκίνησε ένα σύγχρονο κέντρο δεδομένων cloud με βάση το περιβάλλον Oracle Cloud Infrastructure. Ο πελάτης χρησιμοποιεί το σύστημα για υπηρεσίες ασθενών και νοσοκομείου που έχουν αναπτυχθεί από την Asseco, Συνεργάτη της Oracle. Στο πλαίσιο του έργου, το SCM υλοποίησε υπηρεσίες OCI σε συνδυασμό με τη μετεγκατάσταση της υφιστάμενης αίθουσας server και όλων των εταιρικών δεδομένων. Πρόκειται για την πρώτη λύση αυτού του είδους στον τομέα της ιατρικής περίθαλψης της Πολωνίας.
Πολωνία: Η Oracle υποστηρίζει το 29ο Finale της εκδήλωσης Great Orchestra of Christmas Charity, παρέχοντας ένα περιβάλλον Oracle Cloud Infrastructure για την εφαρμογή “eSkarbonka” (eCollectionBox). Τα eCollectionBox είναι “εικονικά κουτιά δωρεών “, χάρη στα οποία οι χρηματοδότες μπορούν να συγκεντρώνουν δωρεές για την ορχήστρα μέσω του επεκτάσιμου, ευέλικτου και ασφαλούς περιβάλλοντος cloud.
Τσεχία: Συνεργάτης της DCIT, έχοντας ως βάσητο Oracle Cloud Infrastracture, δημιούργησε μία λύση μετάδοσης, μεταφέροντας με ευκολία τους υπάρχοντες πελάτες από το On-Premised στο Oracle Cloud περιβάλλον.
Σλοβακία: Η Εθνική αρχή δημόσιας υγείας διατηρεί το εθνικό μητρώο των τεστ COVID. Η εφαρμογή έχει αναπτυχθεί από την Asseco, συνεργάτη της Oracle, και εκτελείται στο Oracle Cloud. Έχει κερδίσει χάλκινο μετάλλιο στον ετήσιο διαγωνισμό για τα πιο καινοτόμα έργα IT στην Σλοβακία το 2020. Σήμερα τηρεί το μητρώο αρχείων για μισό εκατομμύριο τεστ COVID, αριθμός που συνεχίζει να αυξάνεται.
Ουγγαρία: Η εταιρεία παροχής ενέργειας E.on πρέπει να διαχειριστεί περισσότερα από 2300 οχήματα στις καθημερινές λειτουργίες της. Η E.on χρησιμοποιεί μια λύση διαχείρισης στόλου που έχει δημιουργηθεί από την Seacon, Συνεργάτη της Oracle, η οποία λειτουργεί σε περιβάλλον Oracle Autonomous Database. Αυτή η λύση κατάφερε να καλύψει τις πολύ υψηλές απαιτήσεις της E.on περί ασφάλειας και διαθεσιμότητας, και παρέχει μια λύση που είναι προσβάσιμη για όλο το προσωπικό από παντού, ανά πάσα στιγμή και σε πολλαπλές συσκευές.
Ελλάδα: Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) μετεγκατέστησε το περιβάλλον IT που χρησιμοποιούσε σε Oracle Exadata Cloud@Customer. Ο ΕΟΠΥΥ είναι υπεύθυνος για τη διαπραγμάτευση, τις συμβάσεις και την πληρωμή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων παροχής υγειονομικής περίθαλψης. Ο ΕΟΠΥΥ θα βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα διαχείρισης δεδομένων της Oracle και θα κρατάει τα δεδομένα του ασφαλή σε συμμόρφωση με τον ΓΚΠΔ.
Ελλάδα: Η ΑEGEAN είναι ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας στην Ελλάδα. Η ΑEGEAN εκτελεί ανάλυση δεδομένων πωλήσεων πτήσεων με συνδυασμένη χρήση των υπηρεσιών Oracle Analytics Cloud (OAC) και Oracle Sales Cloud. Η ενοποιημένη λύση της Aegean σε περιβάλλον Oracle Cloud Infrastructure (OCI) χρησιμοποιείται για κάλυψη των αναγκών ανάλυσης δεδομένων σε μια άκρως απαιτητική εποχή για τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.
Κύπρος: Η XM Trading είναι ένας από τους κυριότερους παγκοσμίως μεσίτες συναλλαγών σε ξένα νομίσματα (Forex) σε επίπεδο λιανικής. Για να διαχειριστεί τον όγκο και το ρυθμό αύξησης των δεδομένων που παράγονται από τις συναλλαγές αγοραπωλησιών, ο πελάτης χρησιμοποιεί ένα σύστημα με 2 τοποθεσίες Oracle Exadata Cloud Service σε συγχρονισμό μέσω του Oracle Data Guard και με χρήση της υπηρεσίας Oracle Cloud Infrastructure: Object Storage Classic και Backup, με αναπαραγωγή δεδομένων σε διαφορετικές γεωτοποθεσίες μεταξύ Slough και Amsterdam με εικονικό κύκλωμα FastConnect.
Σερβία: Κρατική εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας Elektroprivreda Srbije. Το Oracle Cloud@Customer παρέχει το περιβάλλον cloud για το κέντρο δεδομένων των πελατών και συνεισφέρει στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της διαχειρισιμότητας για ενοποίηση βάσεων δεδομένων
Σερβία: Oktacron. Αξιοποιώντας το περιβάλλον OCI για τη φιλοξενία της λύσης SIEM (διαχείριση πληροφοριών ασφαλείας και συμβάντων) που χρησιμοποιεί, η Oktacron κατάφερε να μειώσει το χρόνο διάθεσης στην αγορά, να μειώσει τα κόστη και να διαθέσει νέες λειτουργίες γρήγορα αξιοποιώντας την ποικιλία των υπηρεσιών cloud.
Κροατία: Η Plodine d.d. είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες λιανικού εμπορίου στην Κροατία και υλοποίησε στο περιβάλλον του Oracle Cloud ένα σύστημα αποκατάστασης από καταστροφή. Αυτή η υλοποίηση είναι το κλειδί σε μια στρατηγική ευελιξίας η οποία περιλαμβάνει αρμονικά πόρους cloud και εσωτερικής εγκατάστασης, με σκοπό την ταχεία συνέχιση των κανονικών διαδικασιών και την αποφυγή δυσμενών συνεπειών από παρατεταμένους χρόνους εκτός λειτουργίας στην περίπτωση μη προγραμματισμένων διακοπών των υπηρεσιών.