Η Διαχείριση Ταυτότητας και Πρόσβασης Πελατών (CIAM) επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προστατεύουν τα δεδομένα των πελατών τους, ελέγχοντας την πρόσβαση, διαχειριζόμενες και παρακολουθώντας τις ρυθμίσεις ασφαλείας. Οι λύσεις CIAM προσφέρουν μια σειρά από δυνατότητες, όπως ασφαλείς διαδικασίες εγγραφής, αυτοδιαχειριζόμενους λογαριασμούς, διαχείριση συγκατάθεσης και προτιμήσεων, καθώς και λειτουργίες όπως Single Sign-On (SSO) και πολυπαραγοντικό έλεγχο ταυτότητας (MFA).

Ντέμη Κυριαζή
CEO

ORTHOLOGY
www.orthology.gr

 

 

 

Καθώς αναπτύσσεται η τεχνολογία αποκεντρωμένης ταυτότητας, οι λύσεις CIAM ενσωματώνουν αυτές τις καινοτομίες για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευελιξία. Οι κορυφαίες λύσεις CIAM εξασφαλίζουν αδιάλειπτη εμπειρία χρήστη σε όλα τα κανάλια (ιστότοπους, εφαρμογές κινητών, κλπ.) με υψηλή ασφάλεια και ευχρηστία. Πρόκειται συνήθως για cloud-based υπηρεσίες που παρέχονται από τρίτους προμηθευτές, με στόχο την απλότητα, την ευελιξία και την επεκτασιμότητα. Επιπλέον, οι προγραμματιστές μπορούν να αξιοποιήσουν API-based δυνατότητες διαχείρισης, ενσωματώνοντας το CIAM απρόσκοπτα στις εφαρμογές τους.

Κύρια Χαρακτηριστικά του CIAM

Παρακάτω αναφέρονται οι βασικότερες λειτουργίες του Customer Identity and Access Management (CIAM):

  1. Εγγραφή Χρηστών (User Onboarding) – Το πρώτο βήμα του CIAM είναι η εγγραφή χρηστών, όπου ανώνυμοι επισκέπτες μετατρέπονται σε αναγνωρίσιμους και ενεργούς πελάτες. Η διαδικασία πρέπει να είναι φιλική προς τον χρήστη και να συλλέγει πολύτιμα δεδομένα. Οι διαθέσιμες επιλογές περιλαμβάνουν αυτο-εγγραφή, εγγραφή μέσω κοινωνικών δικτύων και διαχειριζόμενη εγγραφή. Η ταυτοποίηση των χρηστών είναι απαραίτητη για την ασφάλεια και γίνεται μέσω επαλήθευσης email και ταυτοποίησης ταυτότητας.
  2. Διαχείριση Συγκατάθεσης και Απορρήτου – Οι λύσεις CIAM συμμορφώνονται με κανονισμούς και οδηγίες σχετικά με τη συλλογή δεδομένων (π.χ. GDPR, CCPA, HIPAA). Παρέχουν πολιτικές διακυβέρνησης δεδομένων, επιλογές διαχείρισης προτιμήσεων των χρηστών και διασφαλίζουν συμμόρφωση με τοπικές νομοθεσίες.
  3. Διαχείριση Προφίλ Χρηστών – Μέσω της προοδευτικής δημιουργίας προφίλ (progressive profiling), οι οργανισμοί μπορούν να συλλέγουν δεδομένα σταδιακά, χωρίς να επιβαρύνουν τον χρήστη. Το CIAM επιτρέπει στους πελάτες να ενημερώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τις προτιμήσεις τους μέσω self-service portals.
  4. Έλεγχος Ταυτότητας και Εξουσιοδότηση (Authentication & Authorization) – Το Single Sign-On (SSO) εξασφαλίζει μια ενιαία εμπειρία σύνδεσης σε όλες τις εφαρμογές της επιχείρησης. Το CIAM υποστηρίζει πρότυπα ομοσπονδιακής ταυτότητας όπως SAML, OAuth, και OIDC. Περιλαμβάνει επίσης κοινωνική σύνδεση (social login), πολυπαραγοντική αυθεντικοποίηση (MFA) και προσαρμοσμένη ταυτοποίηση (adaptive authentication).
  5. Ανίχνευση και Πρόληψη Απάτης – Το CIAM ενσωματώνει μηχανισμούς ανίχνευσης απάτης, αξιολογώντας τον κίνδυνο συναλλαγών και αποφασίζοντας αν θα επιτρέψει ή θα απορρίψει μια ενέργεια.
  6. Υποστήριξη Πολλαπλών Καναλιών (Omni-channel Support) – Οι λύσεις CIAM είναι βελτιστοποιημένες για χρήση σε υπολογιστές, κινητά, gaming κονσόλες και ψηφιακούς βοηθούς, προσφέροντας συνεπή εμπειρία χρήστη ανεξαρτήτως συσκευής.
  7. Εργαλεία Ανάπτυξης και APIΤο CIAM παρέχει API και εργαλεία ανάπτυξης που επιτρέπουν την εύκολη ενσωμάτωσή του σε εφαρμογές και συστήματα, προσφέροντας αυτοματοποιημένη διαχείριση χρηστών και κλιμακούμενη ασφάλεια.

Οφέλη του CIAM

Η παροχή μιας απρόσκοπτης εμπειρίας χρήστη είναι ζωτικής σημασίας, καθώς επιτρέπει την ομαλή μετάβαση από υποψήφιο πελάτη σε πιστό πελάτη. Τα κύρια οφέλη του CIAM περιλαμβάνουν:

Αυξημένη Ασφάλεια – Πολυπαραγοντική αυθεντικοποίηση (MFA) και προσαρμοσμένη ταυτοποίηση (adaptive authentication).
Βελτιωμένη Εμπειρία Χρήστη – Ενιαία σύνδεση (SSO) για όλες τις εφαρμογές.
Ομαλή Μετάβαση – Απρόσκοπτη μετάβαση χρηστών μεταξύ διαφορετικών συστημάτων.
Ευελιξία & Προσαρμογή – API-based δυνατότητες για εξατομικευμένες εμπειρίες.
Υποστήριξη Πολλαπλών Συσκευών – Πρόσβαση από κινητά, web, desktop.
Δυνατότητα Αυτοεξυπηρέτησης – Οι χρήστες μπορούν να διαχειρίζονται τους λογαριασμούς τους.
Αποτελεσματική Διαχείριση – Κεντρική διαχείριση κύκλου ζωής των χρηστών.
Συμμόρφωση με Κανονισμούς – GDPR, CCPA, HIPAA.
Ανάλυση Συμπεριφοράς Πελατών – Χρήσιμα insights για στρατηγικές αποφάσεις.
Κλιμακούμενη Υποδομή – Διαχείριση εκατομμυρίων χρηστών.

 CIAM vs IAM: Διαφορές

Ενώ το IAM (Identity and Access Management) επικεντρώνεται στη διαχείριση ταυτοτήτων υπαλλήλων και συνεργατών, το CIAM αφορά τους πελάτες που αποκτούν πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες και εφαρμογές. Οι βασικές διαφορές είναι:

🔹 IAM – Περιορισμένος αριθμός χρηστών, εσωτερική χρήση, αυστηρός έλεγχος πρόσβασης.
🔹 CIAM – Διαχείριση εκατομμυρίων χρηστών, αυτοεγγραφή, εξωτερική πρόσβαση, ενσωμάτωση κοινωνικών δικτύων.

Πώς η Lepide Βοηθά με το CIAM

Η Lepide Data Security Platform υποστηρίζει τις ανάγκες του CIAM με:

🔍 Παρακολούθηση Πρόσβασης – Έλεγχος ποιος έχει πρόσβαση σε δεδομένα.
📊 Ανάλυση Συμπεριφοράς – Αναγνώριση ύποπτων ενεργειών.
Ειδοποιήσεις σε Πραγματικό Χρόνο – Ειδοποιήσεις για μη εξουσιοδοτημένες αλλαγές.

Το CIAM αποτελεί απαραίτητη λύση για επιχειρήσεις που επιθυμούν ισχυρή ασφάλεια και βελτιωμένη εμπειρία χρήστη. 🚀

H Orthology ιδρύθηκε το 1996 και αποτελεί μια από τις κορυφαίες ελληνικές IT εταιρείες παροχής Business Software & Services με έδρα την Αθήνα. Κατά την ίδρυσή της τέθηκαν οι 3 βασικοί πυλώνες που διέπουν κάθε ενέργεια της και δίνουν κατεύθυνση σε ολόκληρη την εταιρεία:

Συνέπεια, Αξιοπιστία, Εξέλιξη

Η εταιρεία μας εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών όπως αυτή του Outsourcing IT, η οποία περιλαμβάνει τη διαχείριση, συντήρηση και υποστήριξη ζωτικών τομέων μίας επιχείρησης, όπως οι servers και τα email. Παράλληλα προσφέρουμε λύσεις διαχείρισης IT, όπως και λύσεις πάνω στην κυβερνοασφάλεια (cybersecurity) και το IT security. Εδώ και 26 χρόνια έχουμε αναδειχθεί ως μία από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες IT, στηρίζοντας και παρέχοντας λύσεις στις εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Κατά τη διάρκεια της πορείας της, η εταιρείας μας έχει καταφέρει να συνάψει συνεργασίες με εταιρείες πρότυπα.