Το 84% των CIO πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα είναι τόσο σημαντική για τις επιχειρήσεις όσο ήταν η άνοδος του διαδικτύου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Salesforce, του παγκόσμιου ηγέτη στο AI CRM. Ωστόσο, μόνο το 11% των ερωτηθέντων δηλώνει πως έχει εφαρμόσει πλήρως τη συγκεκριμένη τεχνολογία στις δραστηριότητές του, αναφέροντας τεχνικές και οργανωτικές προκλήσεις όπως η ασφάλεια και η δομή δεδομένων.

Η έρευνα διεξήχθη σε 150 CIO εταιρειών με 1.000 ή περισσότερους υπαλλήλους και ρίχνει φως σχετικά με τη χρήση της ΑΙ στις επιχειρήσεις και τα εμπόδια που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, καθώς οι εταιρείες επικεντρώνουν τις στρατηγικές τους γύρω από αυτήν την τεχνολογία.

Ανάμεσα στα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι η αυξανόμενη πίεση που νιώθουν οι CIO να μετατραπούν σε ειδικούς (experts) της AI: 61% των ερωτηθέντων CIO ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν αυξημένες προσδοκίες ως προς τις γνώσεις τους σχετικά με την AI σε σχέση με αυτές που όντως έχουν, ενώ πολλοί στρέφονται στους συναδέλφους τους από άλλες εταιρείες ως κύρια πηγή πληροφόρησης.

Μολονότι αναγνωρίζεται ευρέως η δυναμική της AI, παρατηρείται μια επιφυλακτικότητα στους επαγγελματίες: το 67% υιοθετεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση σε σχέση με άλλες τεχνολογίες, με μεγάλο μέρος αυτής της επιφυλακτικότητας να οφείλεται σε ανησυχίες σχετικά με την αξιοπιστία και ασφάλεια των δεδομένων.

Οι CIO αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην κατανομή των πόρων μεταξύ πρωτοβουλιών AI και άλλων τεχνολογικών προγραμμάτων, ιδιαίτερα όσων σχετίζονται με τη διαχείριση δεδομένων. Παρότι δαπανούν κατά μέσο όρο το 20% του προϋπολογισμού τους σε δεδομένα και υποδομές, σε σύγκριση με το 5% που διατίθεται για την AI, το 47% των CIO δεν είναι σίγουρο ότι έχει κατανεμηθεί σωστά το ποσό για τις πρωτοβουλίες AI. Η αβεβαιότητα αυτή πηγάζει από την ανάγκη για ασφαλή και αξιόπιστα δεδομένα, τα οποία θεωρούνται θεμελιώδη για την επιτυχή εφαρμογή της AI, αλλά απαιτούν μεγάλες επενδύσεις πριν η AI μπορέσει να αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Επιπλέον, το 66% των CIO πιστεύει ότι θα δει απόδοση της επένδυσης (ROI) από την ΑΙ, αλλά 68% από αυτούς θεωρούν πως οι επιχειρηματικοί τους εταίροι έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες σχετικά με το πότε θα επιτευχθεί αυτή η απόδοση.

Επίσης, παρότι οι επιχειρήσεις ενθουσιάζονται με τις δυνατότητες της AI, δεν έχουν τον ίδιο βαθμό ετοιμότητας να τη διαχειριστούν. Ενώ θεωρείται πως τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών έχουν τις περισσότερες εφαρμογές χρήσης AI, οι CIO αναφέρουν ότι αυτά τα τμήματα μπορεί να είναι τα λιγότερο προετοιμασμένα να την αξιοποιήσουν πλήρως. Από την άλλη, οι ομάδες μάρκετινγκ είναι πρόθυμες να αγκαλιάσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά δεν διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να το κάνουν αποτελεσματικά.

Τέλος, σημειώνεται ότι, καθώς επιδιώκουν να αναπτύξουν τεχνογνωσία σε μια ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία, οι CIO στρέφονται σε οικείες πηγές πληροφόρησης, όπως οι εταιρείες αναλυτών, οι προμηθευτές τεχνολογίας και τα τεχνολογικά μέσα ενημέρωσης. Παρότι μόνο το 9% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι συνάδελφοί τους είναι πιο ενημερωμένοι από τους ίδιους, η πλειοψηφία εμπιστεύεται τους συναδέλφους από άλλες εταιρείες για βοήθεια σε ό,τι αφορά λύσεις ΑΙ.