Το Facebook έχει μόλις χάσει πάνω από 60 δισεκατομμύρια δολάρια κεφαλαιοποίησης τις τελευταίες ημέρες, κάτι περισσότερο από την κεφαλαιοποίηση της Tesla και σχεδόν τρεις φορές εκείνη της Snapchat.
Οι μετοχές του Facebook βυθίζονται στις αποκαλύψεις ότι τα προσωπικά δεδομένα 50 εκατομμυρίων χρηστών αποκτήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν (σ.σ. έχει ενδιαφέρον ότι έχει αρχίσει να εμφανίζεται ο όρος «κακοποιήθηκαν» από αναλυτές του εξωτερικού) από τη βρετανική εταιρεία ανάλυσης δεδομένων «Cambridge Analytica», η οποία σύμφωνα με πληροφορίες βοήθησε τον Donald Trump να κερδίσει την αμερικανική προεδρία το 2016.
Το σκάνδαλο ιδιωτικότητας που έπληξε τον γίγαντα των κοινωνικών μέσων αυτή την εβδομάδα έχει το όνομα του Chris Wylie , του 28χρονου επιστήμονα δεδομένων που συνεργάστηκε με το πανεπιστήμιο του Cambridge, μετατράπηκε σε κατάσκοπο και διέρρευσε στις εφημερίδες πόσο πλημμελώς το Facebook χειρίζεται τις προσωπικές πληροφορίες των μελών του.
Ο Wylie υποστηρίζει ότι η Cambridge Analytica δημιούργησε “Το εργαλείο ψυχολογικής μάχης του Steve Bannon”, το οποίο προβλέπει τις ροές ψηφοφορίας, βασισμένο στις προσωπικές πληροφορίες που συλλέγονται από διάφορες πηγές και στη συνέχεια βοηθά τα πολιτικά κόμματα να στοχεύουν τους ψηφοφόρους με προσαρμοσμένες διαφημίσεις και μηνύματα.
Πώς η Cambridge Analytica συγκέντρωσε 50 εκατομμύρια δεδομένα χρηστών του Facebook
Η ιστορία ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια, όταν ο ψυχολόγος Aleksandr Kogan προσέγγισε τον ερευνητή Michal Kosinski για να πάρει τα δεδομένα των χρηστών του Facebook, τα οποία είχε συλλέξει χρησιμοποιώντας την απλή εφαρμογή «online quiz personality» που απαιτεί από τους χρήστες να συνδεθούν χρησιμοποιώντας το Facebook για να συμμετάσχουν.
Ενώ, ο Kosinski αρνήθηκε να παράσχει τα δεδομένα που είχε χρησιμοποιήσει, η Cambridge Analytica κατέβαλε στον Kogan πάνω από $ 800,000 για να δημιουργήσει μια παρόμοια εφαρμογή κουίζ με σκοπό να συλλέξει τα δεδομένα προφίλ των χρηστών του Facebook, συμπεριλαμβανομένης της λίστας των σελίδων που “άρεσαν”.
Η εφαρμογή ερωτηματολογίου προσωπικότητας του Kogan, που ονομάστηκε “thisisyourdigitallife“, έγινε μεγάλη επιτυχία. Παρόλο που προσέλκυσε 270.000 χρήστες Facebook, τα API του Facebook την εποχή που η εφαρμογή λειτούργησε, παρείχαν μια μεγάλη γκάμα πληροφοριών σχετική με τους φίλους του κάθε χρήστη.
Δεδομένου ότι ένας μέσος χρήστης του Facebook έχει εκατοντάδες φίλους στη λίστα φίλων του, ο Kogan μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τη βάση χρηστών 270.000 ατόμων για τη συλλογή δεδομένων περίπου 50 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook για στόχευση διαφημίσεων.
Σταματήστε τις εφαρμογές τρίτων από τη χρήση των δεδομένων σας στο Facebook
Δεν είναι μόνο η εφαρμογή της Cambridge Analytica, υπάρχουν και άλλες χιλιάδες εφαρμογές που ίσως έχετε συναντήσει στο χρονολόγιο σας στο Facebook – όπως “πώς θα είστε στα 80 σας”, “σε ποιον διάσημο μοιάζετε”, “ποιος θα είναι ο Βαλεντίνος σας φέτος” που δουλεύουν με το ίδιο μοντέλο.
Όλες οι εφαρμογές Facebook προσφέρουν πρόσβαση μέσω του λογαριασμού τους στο Facebook και σας ζητούν να παραχωρήσετε στον προγραμματιστή της εφαρμογής μια σειρά πληροφοριών από το προφίλ σας στο Facebook, όπως το όνομα, τη τοποθεσία, το email και τη λίστα φίλων σας.
Εκτός αυτού, η επιλογή “Σύνδεση με Facebook” που ίσως έχετε δει σε εκατοντάδες χιλιάδες ιστότοπους λειτουργεί παρόμοια, επιτρέποντας στους διαχειριστές ιστότοπων να προσφέρουν login / signup με ένα κλικ για την εύκολη επαλήθευση της ταυτότητάς σας.
Θα ήταν καλή στιγμή να επανεξετάσετε αυτές τις εφαρμογές τρίτων στις οποίες έχετε χορηγήσει άδεια πρόσβασης στα δεδομένα σας στο Facebook και να τις ανακαλέσετε εντελώς εάν δεν θέλετε να χρησιμοποιούν τα δεδομένα σας.
Ο Mark Zuckerberg απολογείται για το σκάνδαλο Cambridge Analytica
Σε συνέντευξη με τον Laurie Segall του CNN, ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, ζήτησε συγνώμη για την αποτυχία του γίγαντα των κοινωνικών μέσων να αποτρέψει την παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών του.
“Αυτή ήταν μια μεγάλη παραβίαση της εμπιστοσύνης, και λυπάμαι πραγματικά που συνέβη”, δήλωσε ο Zuckerberg στο Laurie.
Αναφερόμενος στο σκάνδαλο Cambridge Analytica, ο Zuckerberg αναγνώρισε ότι ήταν ένα τεράστιο λάθος να επιτρέπεται στους τρίτους προγραμματιστές να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών και για το ότι είχαν εμπιστοσύνη ότι η Cambridge Analytica και άλλες εταιρείες που συμμετέχουν στη συλλογή δεδομένων θα διέγραφαν τα δεδομένα αυτά μόνο επειδή το ζήτησε το Facebook.
Ο Zuckerberg υποσχέθηκε να λύσει τα προβλήματα και να διασφαλίσει την ιδιωτικότητα των χρηστών, εξηγώντας πώς η εταιρεία έχει ήδη αλλάξει τις πολιτικές της μετά το 2014 για να αποτρέψει την κατάχρηση των API του Facebook.
«Η ευθύνη μας τώρα είναι να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα συμβεί ξανά», δήλωσε ο Zuck στους πελάτες και τους μετόχους του σε όλο τον κόσμο που είναι εξαγριωμένοι μετά το σκάνδαλο Cambridge Analytica.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Zuckerberg υποσχέθηκε να διεξάγει σύντομα έναν “πλήρη εγκληματολογικό έλεγχο” της πλατφόρμας για να διαπιστώσει ποιες εφαρμογές τρίτου μέρους έχουν αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα χρήστη χωρίς την πλήρη συγκατάθεσή των μελών και θα ειδοποιήσει όλους εκείνους των οποίων τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν παράνομα.
Ο Mark Zuckerberg λέει ότι ήρθε η ώρα να ρυθμίσουμε τις εταιρείες τεχνολογίας
Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι απαιτούνται αυστηρότερες δομές για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών έναντι των εταιρειών κοινωνικών μέσων.
Δεδομένου ότι τα κοινωνικά μέσα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον κόσμο, ο Zuckerberg λέει ότι πιστεύει ότι είναι καιρός να επιβληθούν περισσότεροι κανονισμοί στις εταιρείες τεχνολογίας, αλλά προτείνει επίσης την Τεχνητή Νοημοσύνη ως καλύτερο εργαλείο για τη ρύθμιση μιας τόσο ταχέως αναπτυσσόμενης κοινότητας 2 δισεκατομμυρίων ανθρώπων στον κόσμο.
Εκτός αυτού, το Facebook έχει προγραμματίσει επίσης να έχει περισσότερους από 20.000 υπαλλήλους να παρακολουθούν στενά την ασφάλεια και διαφύλαξη της ιδιωτικότητας μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Το Facebook αντιμετωπίζει διεθνή έρευνα σχετικά με τη χρήση προσωπικών δεδομένων
Το Facebook αντιμετωπίζει προβλήματα με κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο μετά από το σκάνδαλο της Cambridge Analytica.
Μετά τις αναφορές για τη μεταφορά προσωπικών πληροφοριών περισσοτέρων των 50 εκατομμυρίων χρηστών από το Facebook στην εταιρεία Cambridge Analytica, το Facebook αντιμετωπίζει επίσημες έρευνες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ, την Ινδία και τον Καναδά.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών (FTC) ξεκίνησε να διερευνά εάν η χρήση προσωπικών δεδομένων από περισσότερα από 50 εκατομμύρια χρήστες από την Cambridge Analytica παραβίασε την συμφωνία εξασφάλισης συγκατάθεσης στην χρήση προσωπικών δεδομένων που υπέγραψε το Facebook με την Επιτροπή το 2011.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε επίσης από τις αρχές προστασίας δεδομένων να διερευνήσουν τη διαρροή του Facebook στην Cambridge Analytica και εάν η επιτροπή διαπιστώσει ότι το Facebook παραβιάζει τους νόμους περί προστασίας δεδομένων, θα μπορούσε να επιβάλει μεγάλα πρόστιμα στην εταιρεία.
Ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζει επίσης μια ξεχωριστή έρευνα από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία επιδιώκει να διενεργήσει επιτόπια έρευνα για να διαπιστώσει, εάν η Cambridge Analytica εξακολουθεί να έχει τις πληροφορίες που η εταιρεία είπε ότι έχει διαγράψει.
Το ισραηλινό υπουργείο Δικαιοσύνης ενημέρωσε επίσης το Facebook ότι ανοίγει μια “διοικητική έρευνα” στο Facebook “για την πιθανότητα πρόσθετων παραβιάσεων των προσωπικών πληροφοριών των Ισραηλινών”, ανέφερε το υπουργείο την Πέμπτη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cambridge Analytica σε διαθεσιμότητα μετά την κυκλοφορία κρυφού υπομνήματος.
Η Cambridge Analytica εθεσε σε διαθεσιμότητα τον Διευθύνοντα Σύμβουλό της μετά την προβολή βιντεοσκοπημένου υλικού το οποίο τον έδειξε να συζητά τη χρήση δωροδοκίας και πορνείας για να επηρεάσει εθνικές εκλογές.
Το διοικητικό συμβούλιο δήλωσε ότι ο Alexander Nix θα τεθεί σε διαθεσιμότητα εν αναμονής μιας “πλήρους ανεξάρτητης έρευνας”, προσθέτοντας ότι “Κατά την άποψη του Διοικητικού Συμβουλίου, τα πρόσφατα σχόλια του κ. Nix που καταγράφονται κρυφά από το Κανάλι 4 και άλλοι ισχυρισμοί δεν αντιπροσωπεύουν τις αξίες ή τον τρόπο λειτουργίας της εταιρίας και η διαθεσιμότητα του αντικατοπτρίζει τη σοβαρότητα με την οποία βλέπουμε αυτήν την παραβίαση”.
Ο Nix είπε σε δημοσιογράφο, ο οποίος υποδύθηκε δυνητικό πελάτη από την Σρι Λάνκα, ότι η επιχείρησή του θα μπορούσε να στείλει “κάποια κορίτσια στο σπίτι του υποψήφιου” για να θέσει τον υποψήφιο σε δύσκολη θέση.
Ωστόσο, η Cambridge Analytica αρνήθηκε να σχολιάσει οποιαδήποτε από αυτές τις τακτικές που ο Nix περιέγραψε στο βίντεο.
Το χάος της Cambridge Analytica έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην τεχνολογία αυτή τη στιγμή και γίνεται όλο και μεγαλύτερο κάθε μέρα, θα μπορούσε να έχει τεράστιες συνέπειες όχι μόνο για το Facebook αλλά για κάθε άλλη εταιρεία που αξιοποιεί τα δεδομένα των χρηστών..