Υπό ραγδαία ψηφιοποίηση βρίσκονται, πλέον, βασικοί λειτουργικοί τομείς των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο, με τις χρηματοοικονομικές λειτουργίες να μην αποτελούν εξαίρεση. Τα στελέχη της χρηματοοικονομικής διοίκησης των εταιρειών (CFOs), ανά τον κόσμο, προσαρμόζονται και αυτά τάχιστα στη νέα, διασυνδεδεμένη πραγματικότητα της ψηφιακής εποχής.
Στο πλαίσιο αυτό, οι CFOs καλούνται, μέσα σε πιεστικά χρονοδιαγράμματα, να αναπροσαρμόσουν το μοντέλο λειτουργίας τους με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Στόχος να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και ποιότητα στην παροχή πληροφορίας – και όχι απλά δεδομένων – στον σωστό χρόνο, βοηθώντας, έτσι, τη διοίκηση στη λήψη αποφάσεων.
Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με έρευνα της EY, οι οκτώ στους δέκα CFOs (77%) πιστεύουν ότι, μέχρι το 2025, τα χρηματοοικονομικά πληροφοριακά συστήματα θα φιλοξενούνται στο cloud και όχι στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης. Εξάλλου, το 74% εκτιμά ότι οι χρηματοοικονομικές λειτουργίες θα είναι μέρος ενός οικοσυστήματος, που θα βασίζεται στο blockchain.
Σε κάθε περίπτωση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες των ανώτερων χρηματοοικονομικών στελεχών παγκοσμίως, όπως αποκαλύπτει η έρευνα “DNA of the CFO 2020”, η οποία κατέγραψε τις απόψεις περισσοτέρων από 800 CFOs. Τα στελέχη, σύμφωνα με την έρευνα, καλούνται να επιτύχουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στις παραδοσιακές αρμοδιότητες ενός οικονομικού διευθυντή, όπως οι εταιρικές αναφορές και σε νέες, όπως η επίβλεψη του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Αλλαγές στην αγορά
Σύμφωνα με την έρευνα της EY, η απόδοση των αγορών αλλάζει ριζικά. “Νέες εικονικές αγορές αναδύονται, καθώς οι οργανισμοί – γίγαντες, που βασίζονται σε ψηφιακές πλατφόρμες, συνδέουν απρόσκοπτα αγοραστές και πωλητές, ενώ η τεχνολογική σύγκλιση μειώνει την αναποτελεσματικότητα και εξαλείφει τις τριβές”, τονίζει η σχετική μελέτη.
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, ένα περισσότερο ευέλικτο λειτουργικό μοντέλο, που εκτείνεται πέραν των αυστηρών φυσικών ορίων της επιχείρησης, πιθανότατα θα επιτρέψει στην οικονομική διεύθυνση να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στις διασυνδεδεμένες αγορές του μέλλοντος. Πολλοί οικονομικοί διευθυντές εκτιμούν ότι αυτό το ευέλικτο μέλλον για τις χρηματοοικονομικές λειτουργίες θα γίνει πραγματικότητα, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Περί συνεργασίας
Περιγράφοντας τις μελλοντικές τους προτεραιότητες, το 86% των ερωτηθέντων αναμένει ότι θα κληθεί να προστατεύσει την επιχείρηση, θέτοντας, παράλληλα, τα θεμέλια για τη μελλοντική ανάπτυξή της. Ταυτόχρονα, το 84% των CFOs συμφωνεί ότι η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων και δημιουργίας μακροπρόθεσμης αξίας, θα καταστεί προτεραιότητα.
Καθώς ανταποκρίνονται σε αυτές τις προτεραιότητες, οι CFOs θα πρέπει, επίσης, να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τα υπόλοιπα διευθυντικά στελέχη. Η έρευνα, ωστόσο, διαπίστωσε ότι το 52% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι έχουν περιορισμένη ή μηδενική συνεργασία με τον διευθυντή του ανθρώπινου δυναμικού (CHRO), ενώ το 44% αναφέρουν το ίδιο, αναφορικά με τη σχέση τους με τον διευθυντή μάρκετινγκ (CMO).
πηγή : sepe.gr