Έχει αρχίσει να εντάσσεται σταδιακά στη λειτουργική δομή επιχειρήσεων και οργανισμών ανά τον κόσμο. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (artificial intelligence -AI) από σενάριο τεχνολογικής φαντασίας εξελίσσεται σε δομικό κομμάτι του στρατηγικού σχεδιασμού εταιρειών και οργανισμών.

Ήδη ένας στους δύο Διευθυντές Πληροφορικής (Chief Information Officers -CIOs), παγκοσμίως, έχει συγκεκριμένη επενδυτική ατζέντα για τον τομέα του ΑΙ. Αν και το ποσοστό των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο που έχουν «τρέξει» επενδύσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πολύ μικρό, μόλις 4%, η επενδυτική κινητικότητα, όπως την εκφράζουν οι CIOs, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι μεγάλη. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Gartner, ήδη σχεδόν ένας στους δύο CIOs (το 46% των Διευθυντών Πληροφορικής) έχει προγραμματίσει συγκεκριμένα επενδυτικά πλάνα για τον τομέα του artificial intelligence.

«Παρά το τεράστιο ενδιαφέρον για την τεχνολογία AI, οι τρέχουσες αναπτύξεις παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο,  υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες ισχυρής ανάπτυξης, καθώς οι CIOs αρχίζουν να δοκιμάζουν προγράμματα AI μέσω ενός συνδυασμού προσπαθειών» αναφέρει η έρευνα της Gartner για την τεχνολογία και την αγορά της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, όπως συμβαίνει και με τις περισσότερες αναδυόμενες ή νεόκοπες τεχνολογίες, οι πρώτοι που τις υιοθετούν είναι λογικά να αντιμετωπίζουν εμπόδια. Οι αναλυτές της Gartner έχουν εντοπίσει τα ακόλουθα τέσσερα μαθήματα που προέκυψαν από αυτά τα πρώιμα έργα AI, τα οποία έχουν τρέξει μέχρι τώρα.

Αλλαγές
Η σταδιακή ένταξη έργων που σχετίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εταιρική ατζέντα διεθνώς αναμένεται να φέρει μια σειρά από αλυσιδωτές αλλαγές στην παραδοσιακή δομή των ίδιων των εταιρειών και του τρόπου λειτουργίας τους. Για παράδειγμα, σύμφωνα με προηγούμενο report της Gartner, μέχρι το 2022, ένας στους πέντε εργαζόμενους θα βασίζεται στην AI για να εκτελέσει την εργασία του. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως η AI και η ρομποτική, οι έμποροι λιανικής θα χρησιμοποιούν «έξυπνες» διαδικασίες αυτοματοποίησης, μειώνοντας το κόστος εργασίας μέσω της αποτελεσματικότητας από τα κεντρικά γραφεία έως τα κέντρα διανομής και τα καταστήματα.

Στο μεταξύ, πάντως, μέχρι το 2022, οι προσπάθειες του λιανεμπορίου να αντικαταστήσει τους συνεργάτες πωλήσεων μέσω της AI θα αποδειχθούν ανεπιτυχείς. Και αυτό γιατί, όπως δείχνει η έρευνα, πολλοί καταναλωτές προτιμούν να αλληλεπιδρούν με έναν έμπειρο συνεργάτη πωλήσεων όταν επισκέπτονται ένα κατάστημα, ειδικά σε εξειδικευμένους τομείς, όπως τα είδη φαρμακείου και τα καλλυντικά, όπου οι ενημερωμένοι συνεργάτες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ικανοποίηση των πελατών.

Στο μεταξύ, το 2020, σύμφωνα με την ίδια εταιρεία, αναμένεται να αποτελέσει «έτος-σταθμό» για την απασχόληση που σχετίζεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Από το 2020 το ισοζύγιο της απασχόλησης στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης θα «γυρίσει» σε θετικό έδαφος, με την ΑΙ να δημιουργεί περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες καταργεί η υιοθέτησή της.

Πηγή: sepe.gr