Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας) δημιούργησε ένα εκτενές report με τίτλο Digital Transformation in Greece (στην αγγλική γλώσσα), με σκοπό να ερευνήσει την έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού και να σκιαγραφήσει την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
Σε αυτό το report αναλύονται θέματα όπως: τι είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, πώς βοηθά τις επιχειρήσεις και ποιες είναι οι συνηθέστερες πρακτικές που ακολουθούνται, πού βρίσκεται η Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης σε επίπεδο ψηφιακής ετοιμότητας και βασικών προαπαιτούμενων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί η ψηφιακή στρατηγική.
Επίσης, παρουσιάζονται τρία παραδείγματα καλών πρακτικών, τα δύο από μεγάλες επιχειρήσεις (Eurobank, OTE/Cosmote) και ένα σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμος Αθήνας).
Μερικά από τα σημαντικότερα σημεία του report:
- Έχοντας σχεδιάσει σχετικά πρόσφατα την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική της, η Ελλάδα βρίσκεται σημαντικά πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, καθώς αναπτύσσονται δίκτυα νέας γενιάς και η χώρα διατηρεί καλό επίπεδο τεχνολογικού ταλέντου, μπορούμε να κοιτάζουμε το μέλλον με αισιοδοξία.
- Στον δημόσιο τομέα και την τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος, τόσο λόγω έλλειψης πόρων, όσο και εξαιτίας της απουσίας μιας ολοκληρωμένης εθνικής ψηφιακής στρατηγικής. Σημαντική πρόοδος αναμένεται να σημειωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια σε εθνικό επίπεδο, ενώ ολοένα και περισσότεροι Δήμοι της χώρας παίρνουν πρωτοβουλίες ανάπτυξης ψηφιακών υπηρεσιών για τους πολίτες τους.
- Στον ιδιωτικό τομέα, παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ιδιαίτερα οι μεγάλοι οργανισμοί αναγνωρίζουν την ανάγκη του μετασχηματισμού, εντάσσουν στην εταιρική στρατηγική τους πρακτικές digital transformation και δημιουργούν εξειδικευμένες θέσεις εργασίας.
- Μερικές από τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η διοργάνωση διαγωνισμών καινοτομίας, η συνεργασία με εταιρείες startup, η επιμόρφωση στελεχών, καθώς και ο ανασχεδιασμός των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης με επίκεντρο την εμπειρία του πελάτη.
“Σε αυτό το μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο και υπό την τεράστια πίεση που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια, η ανάγκη αλλαγής είναι σχεδόν υποχρεωτική. Οι startups γίνονται πλέον οι καλύτεροι σύμμαχοι για τον μετασχηματισμό των εταιρειών, τόσο ως παράδειγμα βέλτιστων πρακτικών και μεθοδολογιών, όσο και ως συνεργάτες. Οι startups είναι τα νέα εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης. Τώρα είναι η κατάλληλη εποχή, καθώς οι ευκαιρίες και τα κατάλληλα συστατικά βρίσκονται ήδη εδώ: εμπειρία, υποδομή, ταλέντο.” γράφει στον πρόλογο ο Φίλιππος Ζακόπουλος, partner του Found.ation.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το report (μόνο στα αγγλικά), κατεβάζοντάς το από τη διεύθυνση http://thefoundation.gr/digital_transformation_report/