Οι εργαζόμενοι ζητούν AI εργαλεία και δεν είναι διατεθειμένοι να περιμένουν τις εταιρείες που δε χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη
Το 78% των εργαζομένων φέρνει ήδη τα δικά του AI εργαλεία στον χώρο εργασίας, ακόμα και αν ο εργοδότης τους δεν μπορεί να τους τα παρέχει
Την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον χώρο εργασίας αναδεικνύει η νέα έρευνα της Microsoft σε συνεργασία με το LinkedIn. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα «Work Trend Index», το 2024 εξελίσσεται σε χρονιά ορόσημο για τις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς η χρήση των εργαλείων έχει σχεδόν διπλασιαστεί κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Παράλληλα, το 75% των εργαζομένων δηλώνει πως χρησιμοποιεί ήδη εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινότητά του, ενώ ως βασικότερα οφέλη αναφέρονται η ενίσχυση της δημιουργικότητας, η εξοικονόμηση χρόνου και η αύξηση της παραγωγικότητας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 31.000 επαγγελματιών από διαφορετικούς κλάδους και ειδικότητες, σε 31 διαφορετικές χώρες, αξιοποιώντας σήματα παραγωγικότητας του Microsoft 365 καθώς και το δίκτυο πελατών του Fortune 500. Ανάμεσα στα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας αναφέρθηκε η πρωτοβουλία των εργαζομένων να ενσωματώσουν τα δικά τους εργαλεία ΤΝ στην δουλειά τους, χωρίς να περιμένουν τις εταιρείες τους να τους τα παρέχουν. Έτσι, το 78% των χρηστών της τεχνητής νοημοσύνης φέρνει τα δικά του εργαλεία στη δουλειά, Bring Your Own AI (BYOAI), στην προσπάθεια να συμβαδίσει με τον ρυθμό και τον όγκο της εργασίας, καθώς και να εστιάσει στις πιο σημαντικές εργασίες της καθημερινότητάς του. Το ποσοστό αυτό είναι ακόμη μεγαλύτερο στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ποσοστό το οποίο αγγίζει το 80% και αφορά όλες τις γενιές. Ωστόσο, ο τρόπος που γίνεται η χρήση της τεχνολογίας τη δεδομένη στιγμή, χωρίς στρατηγικό πλαίσιο από πλευράς εταιρειών, θέτει τα δεδομένα της εκάστοτε εταιρείας σε κίνδυνο και δεν αφήνει τους εργαζομένους να αποκομίσουν το σύνολο των οφελών που θα μπορούσαν.
Παράλληλα, από τα τέλη του περασμένου έτους, έχει παρατηρηθεί πως ο αριθμός των μελών του LinkedIn που προσθέτει δεξιότητες Τεχνητής Νοημοσύνης στα εργασιακά προφίλ τους, όπως τα εργαλεία του Copilot και του ChatGPT, έχει αυξηθεί κατά 142 φορές. Ταυτόχρονα, σημειώνεται αύξηση κατά 160% των μη τεχνικών επαγγελματιών που χρησιμοποιούν τα μαθήματα του LinkedIn Learning για να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στην τεχνητή νοημοσύνη.
Παρόλα αυτά, φαίνεται πως η πλειοψηφία των ηγετών (55%) ανησυχεί για το αν θα έχει αρκετό ταλέντο για να καλύψει θέσεις εργασίας φέτος, με ηγέτες στην κυβερνοασφάλεια, την μηχανική και τον δημιουργικό σχεδιασμό να βιώνουν τη μεγαλύτερη πίεση. Εξίσου σημαντικό είναι πως ενώ τα δύο τρίτα των ηγετών (66%) δεν θα προσλάμβαναν κάποιον χωρίς δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης, μόνο το 39% των χρηστών έχει λάβει εκπαίδευση στην τεχνητή νοημοσύνη από την εταιρεία τους και μόνο το 25% των εταιρειών αναμένεται να την προσφέρει φέτος.
Για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων και των νέων αναγκών που επιφέρει η αυξητική τάση της χρήσης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, η Microsoft ανακοίνωσε επίσης την ενσωμάτωση του Copilot στην σουίτα προϊόντων του Microsoft 365 με νέα χαρακτηριστικά, τα οποία θα γίνουν ευρέως διαθέσιμα τους επόμενους μήνες, με στόχο να ενδυναμώσει κάθε άτομο και κάθε οργανισμό στον πλανήτη για να πετύχει περισσότερα με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Πλέον, εισάγεται μία νέα ιδιότητα αυτόματης συμπλήρωσης στο Copilot, βοηθώντας τους χρήστες να ολοκληρώσουν την πρότασή τους, βάσει της προτροπής που ήδη πληκτρολογείται, δίνοντάς τους τις κατάλληλες λέξεις για τη δημιουργία της τέλειας πρότασης. Το Catch Up είναι μία νέα διεπαφή συνομιλίας, το οποίο εστιάζει στις πληροφορίες και τις δραστηριότητες του χρήστη για να προσφέρει καλύτερες και πιο άμεσες προτάσεις, όπως για παράδειγμα η σήμανση μιας επερχόμενης συνάντησης με την παράλληλη παροχή σχετικών πληροφοριών για την καλύτερη προετοιμασία τους. Τέλος, οι νέες δυνατότητες στο Copilot Lab θα επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργούν, να δημοσιεύουν και να διαχειρίζονται προτροπές προσαρμοσμένες σε αυτούς, ανάλογα με τις ανάγκες τους και τον εργασιακό τους ρόλο.
Έτσι, η Microsoft και το LinkedIn παραμένουν πιστοί στο όραμά τους να προωθούν την καινοτομία και την τεχνολογική πρόοδο, καθοδηγώντας τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες προς ένα μέλλον όπου η τεχνητή νοημοσύνη είναι απαραίτητη για την επιτυχία και την ανάπτυξη στον εργασιακό χώρο.